Roasted Brussels Sprouts with Gochujang Maple-Syrup Glaze

그래서, 당신은 'Circuit Breaker'폐쇄 중에 무엇을 했어요?

페이스북과 인스타그램에서 많은 사람들이 여러 가지 취미를 선택했어요.

나, 나는 집에 항상 있기 때문에, ‘잠금’기간 동안 생활이 변화가 아무것도 없었어요. 그지만 한 가지 차이점은 과거에 우리가 따로 운동했는데 요즘 남편과 나는 같이 운동해요. (또한 모든 체육관과 싱가포르 아일랜드 컨트리 클럽이 문을 닫았 기 때문에 다른 선택의 여지가 없어요.) 유튜브에 많은 무료 운동을 발견했어요. 우리는 운동 비디오를 같이해가지고 살찌는데 너무 재미 있어서 행복했어요. 우리는 가까운 미래를 유튜브의 운동을 계속해야 할 것 같아요. 더 이상 회원체 멤버쉽 필요 없을 것 같아요!

그렇지만 남편과 함께있을 좋아하지만 친한 친구를 보고 싶는데 집에 있을 좋아하지만 밖에 자유롭게 나가고 싶는데 남편에게 요리하를 좋아하지만 나는 친구들에게 요리를 하고 싶는데 집에서 식사를 좋아하지만 식당에서 먹고 싶어 (특히 스테이크와 스시!!). 그리고 재택근무 하를 너무 좋아하지만 동료가 보고 싶어. 대부분 버블티를 그리워요. 그래서 나는 버블티 만드는 법을 배웠어요. 지금 나는 더 이상 Tiger Sugar도 필요 없어요 ㅋㅋㅋㅋㅋ

================================

So, I'm going to be a maverick and proclaim that gochujang is the better sriracha. The Korean red pepper paste is sweet, umami, and just spicy enough to give it a kick without daunting the chilli-averse. And because it's so versatile, there are a whole lot more novel ways to utilise gochujang than simply forming the base flavour of many Korean stews.

I'd previously used gochujang in a Korean-western fusion braise, but here, I've paired it with maple syrup and apple cider vinegar, to make a dressing that lends a piquant zing to the smoky nutty notes of roasted brussels sprouts.



Ingredients (serves 2-3):
25 brussels sprouts, halved and tossed with 1 tbsp extra virgin olive oil and salt
10 strips streaky bacon, crisped and cut into 1" squares
1 tbsp sesame oil
1 tbsp heapful gochujang
1 tbsp maple syrup
1 tbsp apple cider vinegar


Directions:
1) Roast oil-slicked and salted brussels sprouts at 200C for about 20 minutes, tossing at the half-way mark. Turn oven up to 220C for another 5 minutes, this gives a golden-brown toasty char to the sprouts.

2) In the meantime, mix the sesame oil, gochujang, maple syrup and apple cider vinegar.

3) Assembly time: drizzle about 4-5 tbsp of dressing onto brussels sprouts and top off with bacon crisps.


Comments

Popular posts from this blog

Janggut Laksa vs 328 Katong Laksa, Queensway Shopping Centre

ABC Brickworks Food Centre

Gong Yuan Ma La Tang